Het Lionsjaar 2018-2019 is afgesloten met het uitdelen van cheques aan de goede doelen waarvoor we afgelopen jaar geld bijeen hebben gebracht. Dat waren dit keer:

Stichting Haarwensen: - nationaal
Zij ontvangt € 1250!

Deze stichting helpt kinderen die door een medische behandeling hun eigen haar kwijtraken aan een pruik omdat veel kinderen gebukt gaan onder het feit dat ze geen haar meer hebben.

Veel gezonde kinderen met lang haar laten hun haar knippen om van dit haar een goed zittende, natuurlijk ogende pruik te maken. En dit is erg kostbaar en wordt maar voor een heel klein gedeelte door de verzekering gedekt.

Als Lionsclub Bronckhorst willen wij ons dit jaar graag inzetten om voor een aantal kinderen hun ziekte draaglijker te laten zijn.

Verzorgingshuizen in alle kernen van de gemeente Bronckhorst: - lokaal
Zij ontvangen elk € 1000!

1. Hummelo-Keppel: Hyndendael; tuintafel om op hoogte te tuinieren.

2. Zelhem: De Zonnekamp; een tovertafel, een mobiele projector die van elke ruimte een belevingsruimte maakt, om (dementerende) ouderen bv te activeren of te kalmeren.

3. Steenderen: De Bongerd; buitenmateriaal om bewegen te activeren (beweegtuin).

4. Vorden: Lindenhof ; een tovertafel (zie boven).

5. Hengelo: De Bleijke ; middag voor ouderen in zaal Langeler.