Met enige regelmaat verzorgen Lions van L.C. Bronckhorst, in samenwerking met de Stichting Present,  kleine “uitjes” voor bewoners van verzorgingshuizen in onze gemeente, waarbij de 1 op 1 begeleiding en het contact centraal staat. Zo was er een spelletjesmiddag voor bewoners van Lindenhof, en een wandeling naar museum Smedekinck en zorgboerderij de Edelingen, met bewoners van de Zonnekamp. Het gaat tijdens deze uitjes vooral om het persoonlijke contact tussen begeleider en bewoner, en de gezelligheid in de groep.

Op 19 december bezoeken 6 Lions van L.C Bronckhorst  samen met bewoners van de Enk uit Vorden, het Heiligenbeeldenmuseum op het Kranenburg (tussen Vorden en Ruurlo), waar op dit moment een mooie kerststallententoonstelling te zien is. Dit museum is sinds 2000 gevestigd in de prachtige H- Antonius-van-Paduakerk, uit 1856, de oudste bewaard gebleven kerk van architect P.J.H Cuypers.