Lionsclub Bronckhorst zamelt geld in voor goede doelen

Lionsclub Bronckhorst heeft dit jaar zoals altijd een aantal goede doelen uitgekozen om te sponsoren.  Het zijn allemaal hartverwarmende projecten - dichtbij en veraf: lokaal, nationaal en internationaal. Als u in maart onze tulpen aan de deur koopt, of op een andere manier bijdraagt aan één van de activiteiten van onze club, weet u waar het geld heen gaat!

2018 - 2019:

Project schooluniformen Zuid Afrika- internationaal

In de allerarmste wijk van Township Soweto in Johannesburg kunnen veel kinderen niet naar school omdat de ouders het verplichte schooluniform en lesmateriaal niet kunnen betalen.

Onderwijs is HET middel tegen armoede, daarom willen wij de stichting die er alles aan doet om de benodigde gelden binnen te halen, helpen om zoveel mogelijk kinderen naar school te laten gaan.

Stichting Haarwensen: - nationaal

Deze stichting helpt kinderen die door een medische behandeling hun eigen haar kwijtraken aan een pruik omdat veel kinderen gebukt gaan onder het feit dat ze geen haar meer hebben.

Veel gezonde kinderen met lang haar laten hun haar knippen om van dit haar een goed zittende, natuurlijk ogende pruik te maken. En dit is erg kostbaar en wordt maar voor een heel klein gedeelte door de verzekering gedekt.

Als Lionsclub Bronckhorst willen wij ons dit jaar graag inzetten om voor een aantal kinderen hun ziekte draaglijker te laten zijn.

Verzorgingshuizen in alle kernen van de gemeente Bronckhorst: - lokaal

1. Hummelo-Keppel: Hyndendael; tuintafel om op hoogte te tuinieren.

2. Zelhem: De Zonnekamp; een tovertafel, een mobiele projector die van elke ruimte een belevingsruimte maakt, om (dementerende) ouderen bv te activeren of te kalmeren.

3. Steenderen: De Bongerd; buitenmateriaal om bewegen te activeren (beweegtuin).

4. Vorden: Lindenhof ; een tovertafel (zie boven).

5. Hengelo: De Bleijke ; middag voor ouderen in zaal Langeler.