Niet alleen de eerste prijs van haar school, maar ook van de gehele gemeente Bronckhorst van de Peace Poster ContestBronckhorst is behaald door Kato Donkers van De Dorpsschool in Vorden. Lions Bronckhorst is trots op de enthousiaste inzet van de scholen die meededen aan de wedstrijd. Ruim 90 kinderen uit verschillende groepen 7en 8 hebben dit jaar weer meegedaan

De Lions Clubs International Peace Poster Contest is een internationale tekenwedstrijd, die kinderen van 11 tot 13 jaar aanmoedigt om op creatieve wijze uit te drukken wat vrede voor hen betekent. Sinds de start in 1988 namen miljoenen kinderen over de hele wereld deel aan de wedstrijd, sinds 1994 ook in Nederland. Wereldwijd doen elk jaar zo’n 600.000 kinderen mee in ongeveer 190 landen. De posters van Kato Donkers en Emma den Otter, toevallig beiden van de Dorpsschool in Vorden, doen mee in de volgende ronde; de district competitie.

Het thema van 2023: Durf te dromen!

De kinderen in Bronckhorst maakten ook dit jaar prachtige posters, waarop duidelijk te zien is hoe zij zich verdiept hebben in dit actuele thema ‘durf te dromen’. Door hierover na te denken, worden kinderen zich bewust van de noodzaak om mee te werken aan vrede in hun directe omgeving, maar ook wereldwijd. Lions-leden Elly Lucassen en Elly Smeitink en leerkracht cultuur Barbara Jansen beoordeelden de tekeningen. De Lionsclub bezocht voor de prijsuitreiking de scholen persoonlijk en bracht de kinderen op de hoogte van de uitslag.

Lions Bronckhorst bedankt alle kinderen voor de prachtige inzendingen!