Lionsclub Bronckhorst houdt dit jaar het Bronckhorster Mosseldiner in samenwerking met meerdere restaurants in de hele gemeente Bronckhorst. Op 12, 13 en 14 november worden de pannetjes gevuld met mosselen. Wie tickets bestelt, maakt ook kans op grote prijzen, waaronder een rondvlucht boven Bronckhorst e.o. De netto opbrengst van deze actie gaat zoals altijd naar goede doelen dichtbij en veraf. Dus gezellig uit eten bij restaurants in de eigen omgeving en tegelijk bijdragen aan een goed doel; hoe leuk wil je het hebben?

In 2019 hield Lionsclub Bronckhorst met veel succes de eerste Bronckhorster Mosselparty in de Innovatieloods in Vorden. Dit jaar heeft de club ervoor gekozen om de actie te verspreiden over diverse restaurants in Bronckhorst, die daar enthousiast aan meewerken. Bovendien duurt de actie nu drie dagen, zodat meer mensen de gelegenheid hebben om mee te doen.

Aan de actie doen restaurants mee uit Bronckhorst, Vorden, Zelhem, Hengelo Gld en de buitengebieden. Voorzitter Ernst-Jan Somsen van de Lionsclub verheugt zich er op. “We zetten ons in voor onze goede doelen, maar vinden het heel mooi om tegelijkertijd onze horeca te promoten. Daarnaast organiseren we een prijsvraag met geweldige prijzen, zoals een rondvlucht boven onze gemeente met Lionslid Marco Huntelaar en een VIP-bezoek aan Zeeland van het Mosselbureau. Ook de lokale ondernemers zullen voor mooie prijzen zorgen.”

Wie mosselen wil eten, reserveert een plekje bij een van de deelnemende restaurants via de site van de Lionsclub: www.lionsevenementen.nl. Kosten: € 37,50 per persoon inclusief twee drankjes. Wie graag wil meedoen maar echt geen mosselen lust (of allergisch is), kan kiezen voor een alternatief gerecht. De restaurants zetten hun beste beentje voor om een heerlijke maaltijd voor u neer te zetten, met of zonder mosselen! Bestelt u een ticket? Vul dan gelijk de oplossing van de puzzel op de website of in Contact in. De mooie prijzen worden verloot uit  de goede oplossingen. U maakt meer kans dan bij de Staatsloterij… Naast genoemde prijzen maakt u kans op een huifkarrondrit, een beeldhouwworkshop, heerlijke bonbons van Magdalena en nog veel meer. Alle prijzen zijn gesponsord door de betreffende ondernemers!

Goede doelen

Zoals gezegd gaat de opbrengst naar goede doelen. Dat zijn: Radio Ideaal, de stichting Present en de Ben Heart Foundation.

Radio Ideaal kreeg ook vorig jaar een cheque van Lionsclub Bronckhorst. Voorzitter Lammert Blikman zei toen in de Gelderlander: “De lokale radiozender bestaat dit jaar dertig jaar. Toen de piratenzenders destijds sloten, wilden de mensen échte radio en zei een aantal mensen: ‘we gaan lokale radio beginnen’. Dat was Radio Ideaal. Ongeveer zeventig vrijwilligers zijn elke week aan het werk. Nu we ook in Lochem uitzenden zijn dat er al meer. We zenden niet alleen meer uit voor de gemeente Bronckhorst, en spreken nu ook van de omroep van de Achterhoek.”

Velen van ons kennen de Stichting Present. Zij zeggen: “De kwaliteit van een samenleving wordt bepaald door het omzien naar de zwakken. En de kwaliteit van het leven van ieder mens wordt bepaald door wat we voor anderen betekenen. Present put inspiratie uit de christelijke traditie, waarin deze waarden centraal staan. We werken met en voor iedereen, ongeacht levensovertuiging. We brengen mensen die willen geven in contact met mensen die hulp goed kunnen gebruiken. En zo bouwen we mee aan een leefbare Achterhoek waarin ieder mens belangrijk is. Authentiek Noaberschap in een nieuwe, eigentijdse jas.”

Ons doel ‘over de grenzen’ is dit jaar de Ben Heart Foundation, opgericht in 2003. Hierover vertelt Lionslid Walter Stellaart: “Ik ken de organisatie persoonlijk en draag zorg dat 100 procent van onze cheque goed terecht komt. De missie van Ben Heart is om de wereld een stukje beter te maken voor de armlastige en hulpbehoevende bevolking van Indonesië. Deze Nederlandse stichting ondersteunt kleinschalige projecten in Indonesië. De mensen realiseren onder andere huisvesting, renoveren huizen, leveren basisvoorzieningen en regelen medische zorg maar ook scholing voor kinderen. Muziek verbindt en zorgt voor blijdschap. Dankzij muzikale optredens bereikt Ben Heart kinderen en volwassenen rechtstreeks.”

Meer weten of reserveren?

Vanaf 9 oktober via www.lionsevenementen.nl/shop/ kunt u lezen wie er deelnemen, wat het menu is en de puzzel oplossen. Daar kunt u ook per restaurant tickets bestellen en tijdsloten reserveren. Het gaat heel gemakkelijk. Desgewenst kan het restaurant of een van de Lions u helpen.

Naast deze tickets bieden wij u zakelijke dinerarrangementen aan met mooie extra’s. Neem hierover contact op via bronckhorst@lions.nl

www.lionsevenementen.nl

Facebook: Bronckhorster Mosselparty Lionsclub Bronckhorst