Het inzamelen van oud gereedschap voor de Stichting Gered Gereedschap heeft een vliegende start doorgemaakt. Eerder dit jaar nam Lions Club Bronckhorst het initiatief om deze al 40 jaar bestaande stichting een handje te gaan helpen met het bewust maken van mensen dat al het oude gereedschap dat niet meer gebruikt in vele schuurtjes op een volgende bestemming wacht een heel goed tweede leven gegeven kan worden.

Alle handgereedschappen en kleine machines, ook naaimachines worden door de Stichting Gered Gereedschap weer opgeknapt en verscheept naar Afrika. Daar zijn nog veel kleinschalige opleidingsinstituten die jonge mensen een ambacht leren, maar te weinig gereedschap voorhanden hebben om ze daarmee te trainen.

Vanaf februari dit jaar staan op vijf locaties in de gemeente Bronckhorst, t.w.: De Tolbrug in Toldijk, Welkoop Vorden, Enorm in Hengelo, Welkoop Zelhem en Hubo in Zelhem duidelijk zichtbaar een krat waar men zijn afgedankte gereedschappen in kwijt kan. De leden van de Lions Club Bronckhorst halen het daar op en brengen het centraal naar de dichtstbijzijnde werkplaats van de Stichting Gered Gereedschap in Eibergen.

Op de foto de vrijwilligers in Eibergen, Harrie Assinck, Dick Nijenhuis, Bennie Menkhorst en Bart van Zijderveld die de eerste vracht in ontvangst nemen en er na een opknapbeurt een heel mooie bestemming aan geven. Deze actie stopt niet. De inzamelkratten blijven staan bij de bovengenoemde winkels. Dus kijk nog eens rond in uw schuurtje of man cave en breng uw overtollige gereedschap naar een van de inzamelpunten. Stichting Gered Gereedschap en Lions Club Bronckhorst zijn u zeer dankbaar daarvoor.

Lijkt dat u ook wel wat? Lid worden van de Lions Club? Kom eens vrijblijvend kennismaken. Kijk op bronckhorst.lions.nl  of stuur een mailtje naar bronckhorst@lions.nl en u wordt uitgenodigd.