Gabriëlla Linkels  en Lindsey de Vries van De Dorpsschool Vorden bij laatste 6 van Nederland met Peace Poster Contest Lions

De eerste prijs van hun school, maar ook de districtsprijs van de Peace Poster Contest is behaald door Gabriëlla Linkels en Lindsey de Vries van De Dorpsschool Vorden. Gabriëlla en Lindsey gaan nu op voor de landelijke hoofdprijs. De winnaars van de andere scholen zijn Merle Veenhuis van de Leer (én tweede prijs in het district), Loes Klein Nengerman van de Kraanvogel en Jill van Leusen van de Pannevogel. Lionsclub Bronckhorst is trots op de vier scholen die hun medewerking gaven aan de wedstrijd.

De Lions Clubs International Peace Poster Contest is een internationale tekenwedstrijd die kinderen in de leeftijd van 11 tot 13 jaar aanmoedigt om op creatieve wijze uit te drukken wat vrede voor hen betekent. Sinds de start in 1988 hebben miljoenen kinderen over de hele wereld deelgenomen aan de wedstrijd, sinds 1994 ook in Nederland. Wereldwijd doen elk jaar zo’n 600.000 kinderen mee in ca. 190 landen. In Bronckhorst deden de groepen 7 en 8 van de basisscholen De Leer in Hengelo, De Dorpsschool in Vorden, De Kraanvogel in Kranenburg en de Pannevogel in Steenderen dit jaar mee.

De kinderen in Bronckhorst maakten ook dit jaar prachtige posters, waarop duidelijk te zien is hoe zij zich verdiept hebben in dit actuele thema: ‘Elkaar helpen geeft vrede’. Door hierover na te denken, worden kinderen zich bewust van de noodzaak om mee te werken aan vrede in hun directe omgeving, maar ook wereldwijd. De Steenderense kunstenares Tineke Roorda beoordeelde de tekeningen. Door de Corona maatregelen konden de prijswinnaars niet bij Bakker in Vorden met hun ouders en broertjes en zusjes worden uitgenodigd voor de uitslag en een perscommentaar. De Lionsclub bezocht daarom de scholen persoonlijk en bracht de kinderen met een presentatie op de hoogte van de uitslag.